Každému, kdo se rozhodne provozovat své živobytí přes internet, lze jedině doporučit, aby vsadil na reklamu a propagaci. A to nejen tak na něco, ne lhostejně na to první, co se mu připlete do cesty. Reklama totiž slouží, jak všichni už dávno dobře víme, k tomu, aby přilákala zájemce a potenciální zákazníky, a to si logicky žádá určité kvality, jež nesmí chybět.
Pokud chce někdo z podnikatelů na internetu nějakou reklamu využít, má pochopitelně dost a dost na výběr. Způsobů, jak se tu zviditelnit, je dost a dost. Jenže jsou všechny stejně efektivní, účinné, a tedy i vhodné? Nejsou. Některé reklamy totiž zákazníky přitahují jako magnet, jiné se ale zas až takové popularitě netěší a některé neosloví třeba vůbec nikoho. Což je ale poskytovateli takových reklam vlastně jedno. Tomu jde přece jenom o to, aby za to dostal zaplaceno, aby si přišel na své peníze.
A proto by ti, kdo chtějí být skutečně efektivně propagováni, měli sázet výhradně na PPC systém. To je totiž právě takové optimální řešení otázek týkajících se propagování. U takových reklam se neplatí za to, že jsou jenom někde uveřejněny, u těch se platba za ně řídí počtem prokliků, tedy počtem lidí, které zaujaly natolik, aby na ně kliknuli ve snaze zvědět, co je za nimi skryto.
Kvůli těmto vlastnostem jde právě u PPC o reklamu, na niž je spolehnutí. Neplatí se u ní automaticky za mizivý nebo klidně i zcela nulový efekt, ale jen za to, co tato skutečně pro toho inzerujícího udělá, a PPC specialista, který takovou reklamu nabízí, se musí postarat o to, aby tato fungovala, protože jinak by bylo po nadějích, že si na sebe vydělá. Za nic takový specialista peníze nedostane.
Je tedy nasnadě, že když chce někdo na internetu uspět se svým byznysem, potřebuje právě takovou reklamu. Efektivní, a přitom cenově příznivou a odpovídající cenově své přínosnosti.